פתיחת שנת הלימודים צולעת: הפגנות בחיפה ובבני ברק

במחוז החרדי מציינים כי השנה טופלו בוועדות הערר 221 תלמידים ותלמידות, מתוכם 169 טופלו לשביעות רצון ההורים. 34 מהפונים נדחו, 18 עדיין בטיפול ותוצאות סופיות יינתנו כבר בימים הקרובים
איתי גדסי No Comments on פתיחת שנת הלימודים צולעת: הפגנות בחיפה ובבני ברק

שנת הלימודים נפתחה כסדרה במרבית הערים בארץ • בחיפה ובבני ברק התקיימו הפגנות ולא נפתחה שנת הלימודים בחלק מהכיתות • חברי הכנסת והנציגים החרדים בסיורים נרחבים ברחבי הארץ והמחוז החרדי מאושר • סיקור מיוחד

במחוז החרדי מציינים כי השנה טופלו בוועדות הערר 221 תלמידים ותלמידות, מתוכם 169 טופלו לשביעות רצון ההורים. 34 מהפונים נדחו, 18 עדיין בטיפול ותוצאות סופיות יינתנו כבר בימים הקרובים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כפי שחשפנו אמש, במספר בתי ספר חרדים ברחבי הארץ לא נפתחה היום שנת הלימודים כסדרה. בבית הספר "נתיבות משה" בקרית שמואל הודיע ועד ההורים על השבתת פתיחת שנת הלימודים התשע"ז בשל תנאים ירודים וצפיפות חריגה בבית ספר של החינוך העצמאי בעיר, 420 תלמידים ב-800 מ"ר. וההורים יצאו הבוקר להפגנה נגד ראש העיר יונה יהב, בדרישה להכשיר להם מקום לימודים כחוק.

אחד ההורים אמר ל"קול חי": "בזכות ראש העיר הילדות שלנו לא מסודרות, הבית ספר שלהם לא מסודר, הם צריכים להידפק רק בגלל מלחמות אגו של ראש העיר בעזרת יועציו החרדים שונאי החרדים.

"מה עוד צריך שיקרה ? הכל עשינו, ישבנו, דיברנו, התחנפנו, צעקנו, ואין קול! לא שומעים אותנו, זורקים אותנו מכל המדרגות, עכשיו אנחנו עומדים בשמש ומחכים לישועה, אולי אם התמונות יגיעו למקומות הראויים יתחיל לזוז משהו. מה חטאנו ? ומה פשענו ? שאנחנו הקורבנות של מלחמות אגו של ראש העיר ויועציו, בזמן שמוסדות שיש להם רבע מהתלמידים שיש לנו מסודרות, אנחנו יושבים וממתינים.

יו"ר דגל התורה בחיפה חבר המועצה מיכאל אלפר אמר היום ל"קול חי" השתתפתי הבוקר בהפגנת ההורים והילדים, המראה היה קשה, לא מדובר בתושבים שמתנגדים למשהו או דורשים נוחות כזו או אחרת, מדובר בילדים שזועקים ומבקשים כיתת לימוד בעיר מתוקנת במדינת ישראל ובעיר עתירת משאבים שדווקא כאן נוהגת באטימות וההתעלמות מכוונת.

אלפר הוסיף: "כמי שיחד עם ח"כ גפני מלווה את בית הספר שנים רבות  מצער מאד שראש העיר מתעלם במשך שנים מבית הספר, מתכחש לאחריות העירייה הקבועה בחוק כלפי המוסד שקודמו בתפקיד הכיר בכך. ולא זו בלבד שביטל את הקצאת הקרקע שניתנה – אף טרפד כל אפשרות מתבקשת לפתרון במשך השנים, ומונע מהילדים שימוש בקרקע שהיא המשאב הציבורי השייך להם כתושבי השכונה. וועד ההורים חש כי הגיע למצב  'באו מים עד נפש'. התנהלות יהב ועיריית חיפה כלפי ילדי חיפה יצאה מכל פרופורציה והתנהגות סבירה . אני קורא לראש העיר חדל מדרך זו היא אינה מתאימה לנו כחברה תקינה והענק לילדים תנאי לימוד מתאימים ואל תמנע מהם את ילדותם היפה".

בני ברק: 20 תלמידות ללא כיתה א'.

גם בבני ברק הפגינו הורי כ-20 תלמידות מול בית הספר "שערי אהרון" נגד ההחלטה שהתקבלה לפני מספר ימים שלא לפתוח כיתה א'. וכוח משטרה פינה את ההורים ממתחם בית הספר.

מעיריית בני ברק נמסר לקול חי כי "בעיית שיבוץ התלמידות נבעה מסגירת כיתה א' בבית-ספר "שערי אהרון" בקריית הרצוג ע"י הנהלת החינוך  העצמאי, סגירת כיתה הכוונה היא, כמובן, לא לסגירה פיזית של הכיתה, אלא לאי שיבוץ מורות בכיתה שהינן עובדות החינוך העצמאי.

בשאר הארץ נראה שרוב הכיתות נפתחו כסדרן, במספר ערים תיפתח שנת הלימודים ביום א', בשל שיפוצי כיתות.

מהמחוז החרדי במשרד החינוך נמסר כי "מנהל המחוז החרדי סיים הבוקר סבב שיחות עם מנהלי רשתות החינוך הגדולות  ומנהלי המחוז החרדי ועוקב מקרוב אחרי הנעשה בשטח. את תחילת שנת הלימודים פתחו במחוז החרדי כ-410,000 אלף תלמידים.

במחוז החרדי מציינים כי השנה טופלו בוועדות הערר 221 תלמידים ותלמידות, מתוכם 169 טופלו לשביעות רצון ההורים. 34 מהפונים נדחו, 18 עדיין בטיפול ותוצאות  סופיות יינתנו כבר בימים הקרובים.

בנוסף השנה הצליח   המחוז היריד להעניק רישיונות ל-90 אחוז ממוסדות החינוך החרדי עוד טרם פתיחת שנת הלימודים לעומת 50 אחוז בשנה שעברה.

נציין כי חברי הכנסת והנציגים החרדים פתחו את שנת הלימודים בסיורים בבתי הספר ברחבי הארץ.



0 תגובות